Uff, dwa tygodnie pracy po godzinach i oto: -TADA!- przedstawiam wersję Orszaku na Zun Tzu!
Opanowanie podstaw xml’a oraz trochę dłubania w grafice zaowocowało grywalną betą mojego projektu przygodowo-taktycznej planszówki.
Na szybko wrzucę kilka screenów z krótkim opisem.
Widok początkowy na stół wielkości metra kwadratowego: stos kart zdarzeń, trzy stosy płytek heksagonalnych, cztery pionki dla czterech graczy oraz pole startowe Wozu Bachusa.
Gracze zajmują lokacje przy Bachusie, występują: czerwony Satyr, zielona Nimfa, niebieska Wyrocznia i żółty Cieniogłos.
Pierwsza tura, tasujemy karty zdarzeń i losujemy jedną z nich…
Niefart, wpadła karta Suszy, jeśli każdy gracz nie przewróci się na niebieskim polu specjalnym, na polach czarnych pojawią się potwory o nieznanej sile… Fart w tym że jak na razie czarnych pól jeszcze nie ma… W tej rundzie każdy gracz losuje i wykłada heks dwuczęściowy.
Jako pierwszy wylosowany został podwójny żółty łańcuch imprezujących cieniogłosów: z każdego pola można zebrać żeton o losowej wartości (od 1 do 3).
Przeskok w czasie o 2 tury: kilka pól profanum, Kraniec Świata i pole Bestii Tartaru nie wróżą łatwego losu Orszakowi…
Kolejnym elementem do opracowania jest klarowna instrukcja: myślę, że do końca przyszłego tygodnia będzie gotowa.
Chętni do beta testów są proszeni o podesłanie mi swoich maili, wyślę na nie pliki do uruchomienia w ZunTzu oraz instrukcję.
Czas na Bachanalia
Comments 7
A Ty jak zwykle działacz. Już dawno powinni Cię odznaczyć jakimś „Zasłużonym działaczem planszowym” czy jakoś tak. A może by taki order zacząć przyznawać?
-Uwaga: odpowiedź zawiera zakodowany przekaz podprogowy-
Za(W)mi(E)ast (Ź)or(U)de(D)ru(Z) w(I)ol(Ł)ał(W)by(T)m d(E)ow(S)ie(T)dz(A)ie(C)ć (H)si(O)ę j(R)ak(S) p(Z)ods(A)ze(K)dł(U)by (B)Ci(A) m(C)ój(H) k(U)ole(S)jny(A) pr(!)ojekt.
no dobra poooq. Dopiero co pisałem, że nie mam ochoty na nic nowego jak mi ktoś nie wyyłumaczy i do tego jestem przeciwny planszówkom na kompie, ale tym razem zobowiązuję się publicznie do wzięcia udziału w testowaniu. ZunTzu zainstalowałem, poproszę pliki. Czy to jest online z innymi graczami? Czy muszę być nonstop online, czy sesja jest pamiętana i można to zrobić „korespondecyjnie” jeśli ktoś nie jest dostępny? Porywam się z motyką na słońce ze swoim zapałem, ale tym razem się aktywizuję.
Wiedziałem, że dasz się wciągnąć: można grać multi on-line, chwilowo pykamy solo, podczas rozgrywki wieloosobowej musisz być w sieci i save’ować w przypadku przerwy. ZunTzu to taki wirtualny stolik do rozgrywek planszowych na odległość w czasie rzeczywistym. Zasady Orszaku są w trakcie krystalizacji więc na tę chwilę testy przypominają rozwiązywanie „smartów” czy łamigłówek. Co jakiś czas podeślę na maila pakiet aktualnych plików z zadaniem do rozwiązania. Po nowym roku spróbujemy zaszaleć na cztery osoby. Pierwszy pakiet leci na skrzynkę. Smacznego!
To ja też poproszę! (wysłałem namiar na maila przez PW na gry-planszowe.pl)
Czarna zasada ma priorytet: może dokładać pola przeciwne po sąsiedzku kiedy czarny heks wchodzi na stół, wygeneruje to ciekawe możliwości fabularne wydarzeń rozgrywających się na zwaśnionych kaflach.
Author
@testerzy: przechodzimy na maile, nie będziemy spamować Planszoholika.