O co kaman Genowefa?

mars Wskazówki 4 Komentarzy

No Gravatar

Dzisiaj piękny dzień spędzany z żoną i córką. Od rana rowerki i przygotowanie do Świąt oraz granie z małą. Żona jakieś ciasto szykuje, więc zagrałem z małą w WollyBally – udało nam się wybić 28 kulek, zanim górna część się zawaliła.  Później jeszcze dwa razy w dziecięce Carcassonne i wynik 1:1. Postanowiłem też przebrnąć przez instrukcję do Genui. Nie czaję jakiejś ważnej rzeczy i albo instrukcja jest źle napisana, albo usilnie coś źle czytam. Połączyłem jednak kilka zdań z instrukcji takich jak:
Graczem rozpoczynającym przez całą grę jest ta sama osoba
następnie
Runda zaczyna się od pierwszego gracza, który staje się Kupcem
oraz
Zaczynając od pola startowego, Kupiec może przesuwać Wieżę z pola ulicy lub budynku, na którym się ona znajduje, na sąsiednie pole.

Z tych 3 zdań wynika, że wieżę przesuwa cały czas ten sam, rozpoczynający gracz. Czy tak nie jest?

Dorzućmy do tego zdanie typu:
Uwaga: Tylko Kupiec może wykonać akcję w budynku nie ponosząc żadnych kosztów. Pozostali gracze zawsze muszą zapłacić Kupcowi za możliwość wykonania akcji.

Co otrzymujemy? Gracz rozpoczynający rządzi!

Kolejna sprawa to:

Kupiec, podobnie jak inni gracze, w trakcie tury może wykonać tylko jedną akcję. W związku z tym może sprzedać prawo wykorzystania pozostałych akcji (związanych z budynkami znajdującymi się na trasie Wieży) innym graczom (patrz rozdział Necjocjacje).

Tu znowu Kupiec – czyli zgodnie z tym co było wcześniej gracz rozpoczynający. Jeśli Kupiec nie sprzeda prawa do wykorzystania kolejnych akcji to pozostali gracze nic zrobią? A przecież tylko Kupiec może przesuwać Wieżę.

Chyba się nie zrozumieliśmy ;)

Share

Comments 4

  1. Może tura zawsze odbywa się w tej samej kolejności tj gracz rozpoczynający jest ten sam, ale Kupcem staje się gracz aktywny, który własnie wykonuje swoje akcje? W sumie to nie wiem, bo moja Genua jeszcze w folii. Jakoś mnie nie ciagnie do niej, także czekam na Tychów relacje z pierwszej rozgrywki.

  2. Kurka wodna no przecież chyba zbyt mała czcionka była i umknęło mi coś bardzo ważnego.

    W każdej turze Kupiec wykonuje następujące akcje:
    – Bierze 5 dysków, które położone jeden na drugim stanowią Wieżę kupiecką
    – Rozgrywa swoją turę, a po jej zakończeniu przekazuje Wieżę graczowi po swojej lewej. Gracz, który otrzymał Wieżę, staje się Kupcem i tak dalej.

    Wszystko jasne a ja kombinuję jak koń pod górę. Mam nadzieję, że teraz już jestem bliżej pierwszej rozgrywki.

  3. :) „chyba się nie zrozumieliśmy” – wiedziałeś co napisać, żebym wykazał się tutaj aktywnością :)

    No to czekam na zaproszenie na TS’a :)

  4. Żebyś wiedział, chciałem dopisać jeszcze coś w stylu „Co nie Janek? :)”

    Ale tak na serio to mam następny problem – Kontrakty. Za posiadane kontrakty po zakończeniu gry gracze dostają dukaty. Im więcej ….

    …. pisząc ten komentarz kilka razy wczytałem się w tekst przepisując go tutaj i okazało się, że już się wyjaśniło :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *