Dotarł do mnie rozpowszechniany przez BGG mikrododatek do Small World. Jeśli chodzi o wysyłkę to była ekspresowa i dostałem go szybciej ze Stanów niż kobra swoje nowe gry z polskiego sklepu :)
Sam dodatek jest niepozorny i mały o czym może świadczyć fakt, iż wysłany był w zwykłej kopercie formatu DL. Jakość wykonania gorsza niż w przypadku podstawki – tektura lekko się rozwarstwia. W zestawie (zestaw to zbyt wielkie słowo w tym przypadku) znajdziemy 24 ośmiokątne żetony liderów. Zgodnie z niewielką instrukcją dostępną w języku angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim jest to artykuł promocyjny i nie nadaje się do odsprzedaży.
Żetony nie są ani dodatkową rasą ani specjalną zdolnością. To co dają te żetony to w momencie wybierania rasy i specjalnej zdolności możemy także wydać dodatkowy ‚pinionżek zwycienstwa’ na skorzystanie z usług przywódcy naszej rasy. Daje to nam po pierwsze jeden żeton rasy więcej, który oczywiście idzie do piachu jak uśmiercasz rasę. Są też pewne niuanse odnośnie Lidera. Jak przystało na dobrego przywódcę jest on dzielny (z tym różnie bywa w rzeczywistości) i nie wytrzyma on na terenie gdzie jest jakaś odmiana ochrony (np. Smok, Bohater, Dziura w ziemi itp.). Po prostu na końcu tury musisz przesunąć go na teren niechroniony lub jeśli nie ma takowego musisz go ściągnąć z planszy (podobnie jak 4 amazonki). Druga ciekawostka to w momencie gdy ktoś podbija teren, na którym był nasz dowódca to bierze go nam do niewoli :) Można go wykupić za jedną monetę. Dodatkowo wzięcie do niewoli następuje zamiast normalnego odrzucenia żetonu po przegranej. Nasz przeciwnik na koniec gry za każdego pojmanego przywódcę, którego nie wykupiliśmy z niewoli, dostanie dodatkowe dwie monety.
Jeszcze nie widziałem dodatku w akcji, ale wydaje się być sensowny i trochę może urozmaicić rozgrywkę. Przyjemność ta kosztować nas będzie jedynie około 10zł.